Polityka prywatności oraz zasad przetwarzania danych osobowych
- Procedura określa zasady przetwarzania danych osobowych przez mediatora – Joanna Pomagruk oraz prawa osób fizycznych, prawnych i innych których te dane dotyczą.
- Administratorem danych osobowych jest Joanna Pomagruk – Mediator
- Procedurę stosuje się do przetwarzania danych w archiwum ręcznym oraz w systemach informatycznych.
- Dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności poprzez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.
- Zbiór danych to każdy posiadający strukturę zestaw danych o charakterze osobowym, dostępnych według określonych kryteriów, niezależnie od tego, czy zestaw ten jest rozproszony lub podzielony funkcjonalnie.
- Przetwarzanie danych to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych.
- Mediator przetwarza dane osobowe w celu prowadzenia mediacji, przedstawienia oferty szkoleniowej, a także dla celów archiwalnych i statystycznych.
- Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celach, w jakich zostały zebrane i obejmują wyłącznie dane konieczne do prowadzenia mediacji oraz przedstawienia oferty szkoleniowej.
- Przetwarzanie danych w innym celu, niż ten, dla którego zostały zebrane jest dopuszczalne, jeżeli nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
- Mediator zapewnia zabezpieczenie zboru danych, którym administruje przed ich nieuprawionym przetwarzaniem poprzez wdrożenie i eksploatację stosownych środków technicznych i organizacyjnych, w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Mediator prowadzi dokumentacje opisującą sposób przetwarzania danych oraz opisującą środki techniczne i organizacyjne o których mowa w pkt 10 Procedury Przetwarzania Danych Osobowych
- Przetwarzanie danych jest dopuszczalne, gdy osoba fizyczna lub prawna wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych podczas korzystania z formularza kontaktowego umieszczonego na stronie internetowej mediacjepomagruk.pl w miejscu kontakt lub wyrazi na to pisemną zgodę podczas spotkania z mediatorem oraz w innych przypadkach wskazanych w przepisach prawa.
- Treści zgód są dostępne na stronie internetowej mediacjepomagruk.pl.
- Zgody na przetwarzanie danych są zgodami od których każdemu przysługuje prawo dostępu do ich treści, ich poprawienia, wycofania, w każdej chwili. Zgoda obejmuje również prawo do kontroli ich przetwarzania, w tym żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- Prośbę o usuniecie danych osobowych przesyła się na adres mailowy mediacje@az-wordpress1891164.online.pro.
- Dane osobowe są zbierane w oparciu o informacje pochodzące od stron mediacji, ich pełnomocników procesowych, sądu oraz od innych osób fizycznych zaangażowanych bezpośrednio w mediację.
- W toku mediacji, mediator, z użyciem danych osobowych, sporządza wyłącznie dokumenty konieczne do mediacji, np.: list mediatora, zawiadomienie o terminie, umowa o mediację, protokół lub sprawozdanie z mediacji, projekt ugody mediacyjnej.
- Dane osobowe są utrwalane w systemach informatycznych oraz przechowywane w ręcznych kartotekach archiwalnych administratora, w formie papierowych wydruków kopii dokumentów.
- Ręczne zbiory danych muszą być przechowywane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieupoważnionym, muszą być zabezpieczone przed ich utratą lub zniszczeniem
- Komputer, na którym przetwarzane są dane osobowe musi być zabezpieczony zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych.
- Osoba fizyczna, której dane znajdują się w zbiorze danych osobowych mediatora, ma prawo do:
– dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia;
– kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych mediatora, w tym żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane
– dane osobowe są przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłuż, niż jest to potrzebne do osiągnięcia celu przetwarzania.
– do przetwarzania danych mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez administratora danych - Procedura wchodzi w życie z dniem 01.04.2018r.